"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Saturday 20 December 2014

Melawat Zoo Melaka & Night Safari

20.12.2014 Sabtu

Jika semalam seharian pusing² di Port Dickson, Negeri Sembilan... Kali ini jom kita melangkah lebih jauh lagi ye... Jadi kami siap angkut kain baju tau... Maksudnya cukuplah kami bermalam di rumah Akak ipar Ninie. Thank you untuk tuan/puan rumah ye atas layanan yang cukup² baik dan mesra.

Menurut Hubby kali ni kami akan ke Negeri Melaka... Nak bawa anak² ke Zoo Melaka. So Hubby terus naik Lebuhraya Utara-Selatan Jajaran Selatan (Kuala Lumpur-Ayer Keroh)

Memang keluar highway (Lebuh Ayer Keroh) tak jauh pun dah jumpa dengan Zoo. Anak² kompem yeay yeay la jawabnya. Kami sampai tatkala jam 1.25petang. Parking kelihatannya penuh. Al maklumlah time cuti. Pusing² Alhamdulillah... Ada juga parking kosong tanpa perlu menunggu lama. Ha.... Apalagi... mengah juga la nak panjat bukit tu dari tempat park. Beli tiket jom kita masuk.
Zoo Melaka & Night Safari adalah zoo kedua terbesar di Malaysia yang dibina di tepi lebuhraya Ayer Keroh. Zoo yang dibina pada tahun 1963 ini memang merupakan antara tumpuan pelancong ke bandar Melaka — dengan lebih 1,000 pengunjung setiap hari.
Kadar bayaran tiket :
RM 16.90 - Dewasa
RM 6.80 - Kanak² 4-12tahun serta warga emas berumur 60tahun ke atas

Masa lawatan

Zoo Siang
9.00 pagi – 6.00 petang setiap hari (tiket terakhir 5.30 petang)

Zoo Malam/ Safari :
SetiapJumaat dan Sabtu, sehari sebelum cuti umum dan cuti sekolah
Masa operasi : 8.00 malam hingga 11.00 malam (tiket terakhir 10.30 malam)

Tapi agak ralat sedikit sebab waktu kami pusing² ni banyak binatang yang tengah tidur.... Takde la nak dengar ngauman singa mahupun harimau sebab masing² lena beradu. Tambah tension lagi sebab banyak kandang yang kosong. Dah la nak boleh ke sini tu jauh... Hasilnya...urm.....



















Di luar kawasan Zoo.... Terdapat banyak deretan kedai yang menjual cenderahati... Pilih je mana yang berkenan ye.... Tengok anak² bertuah kat bawah. Mama sibuk dia lagi la bertambah² sibuk... babap kang....


Bergambar bersama jam besar di dataran Ayer Keroh, Melaka


Jom kita pulang... Lain kali ye... Hopefully penuh la semua kandang² yang ada dalam Zoo tu ye....