"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Sunday 29 July 2018

Adik Khayra Dah Mula Berani Mandi Kolam

29.07.2018 Ahad
@Jerantut Hill & Taman ICT Jerantut

Sebenarnya program hari ini langsung tak dirancang. En. Hubby ada prog. di Jerantut, kami ikut sahaja dan bermalam di Jerantut Hill. Suami sibuk dengan aktiviti dia, kami anak beranak bawa diri dengan aktiviti sendiri.

Jam 8.30pagi masing² dah tak senang duduk nak turun mandi kolam dah.... Adik pun elok je baru bangun tidur... Kakak² yang tak sabar ada je akal nak tarik perhatian si Adik. Sampai je kolam... acah² Adik rasa air sebab pengalaman sebelum ni Adik memang takutkan air. Menangis² dia bila kaki cecah air. Kali ini agaknya nampak si Kakak² yang happy giler cebur² turun terjun dan pujuk² si Adik masuk sekali, Adik nampaknya teruja. Permulaan bagi duduk dibirai kolam dulu... kemudian masuk sikit². Dah agak berani dan seronok, diajak naik sekejap pun tak mahu! Adudududu...

Dalam duk berhati² tu, ada sekali tu ada tersilap langkah dan tenggelam! Kakak Aqilah dah menjerit...kebetulan masa tu Mama tengah rakam Adik berjalan dalam air menuju ke arah Mama dan tanpa sengaja gambar Adik tenggelam tu terakam di kamera hp Mama! mungkin Mama tertekan button tanpa sengaja. Mujur Mama kebetulan duk di birai kolam... cepat² Mama capai Adik. Tercungap² juga si Adik dan nampak terkejut....  Merah² muka. Tapi... tak sampai 5 minit dah sibuk nak masuk kolam balik.... meleset sangkaan Mama yang Adik akan serik.... Anak...Anak....

Lepas check out, bawa anak²  lepak Taman ICT Jerantut sementara tunggu si Ayah habis prog.... Adik memang suka sangat la.