"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Thursday 1 February 2018

Tahniah Buat Anak Mama Aqilah & Khalisah di Pertandingan Merentas Desa MSSD Jerantut

31.01.2018 - Rabu

Dari malam tadi dua beradik si kembar (Khalisah) & Aqilah semangat sungguh mengemas beg pakaian siap list lagi nak bawa berapa helai baju serta barangan yang lainnya untuk program hari ini. Bermula .01.2018 yang lau boleh dikatakan setiap hari dua beradik ni berlatih di sekolah bersama rakan²nya yang lain. Khalisah pernah satu tahap tu balik² menangis sebab sakit kaki katanya. Kikikiki... Khalisah ni agak kurang semangat sikit berbanding si adiknya Aqilah yang sentiasa bersemangat waja dan target nak menang je.

Hari ini mereka akan bergerak ke Jerantut bersama guru sekolah jam 3.30petang nanti. Cerita dua beradik ni, mereka dan rakan² akan menginap di 'homestay' sebelum memulakan larian pada keesokan harinya... Bab berjalan memang semangat sungguh anak² bertuah ni.


01.02.2018 - Khamis
Pertandingan Merentas Desa MSSD Jerantut
SK Batu Balai, Jerantut

Sampai je dari tempat kerja, anak² bertuah dua beradik ni dah pun sampai di rumah. Aqilah tersenyum puas... Khalisah pula "Sorry Mama..." katanya sambil tersenyum...

Alhamdulillah, "TAHNIAH!". Aqilah dapat tempat pertama dan Khalisah berjaya menamatkan larian dan berada si tempat ke 65 dari kesemua peserta sekolah² daerah jerantut yang hadir. Aqilah tak habis² bercerita... Ada je yang disampaikannya... Cerita Aqilah sebelum sampai ke garisan penamat dia siap terjatuh di atas padang sebab tergelincir dan memecut laju. Tergelak besar dia tatkala bercerita serta siap mengayakannya balik semula.

Tahniah sekali anak Mama Ayah Aqilah Qistina yang akan mewakil sekolah ke peringkat negeri di Cameron Highland pada minggu hadapan.

Sumber gambar dari FB & whatsapp dari Cikgu SKLU1