"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Saturday 14 October 2017

Jalan² Cuci Mata Di Nilai 3

14.10.2017 Sabtu

Seawal jam 7pagi Ayah dah keluar untuk ke programnya di USIM. Jadi tinggallah kami empat beranak di hotel ketika ini. Sementara nak tunggu check out, bermacam² karenah/keletah anak² bertuah termasuk si adik kecil. Sekejap bermain, sekejap bergaduh, sekejap menjerit...eh macam²lah... Mama cuba nak lelap sampai tak boleh nak lelap. Si Adik pula disuruh tidur sebelum check out (Risau adik mengamuk pula nanti) tak nak pula adik tidur....

Jam 11.45pagi, kami semua bersiap² untuk check out. Wasap dengan En. Hubby... Jangkaan program tamat mulanya pada jam 12 tetapi berkemungkinan berganjak ke pukul 1/2 petang... Adudududududu... Barang² dah dikeluarkan daripada bilik dan kami turun ke lobi susun barang tepi tangga. Serah kunci dan maklumkan pada staf disitu untuk tinggalkan barang² kami sebentar sementara nak tunggu En. Suami. Alhamdulillah... Staf tersebut OK sahaja. Oh ye... staf di sini kurang fasih/tak faham bahasa melayu. Kena speaking london tau !😆 Tak pasal² pula Mama nak kena speaking omputih hari ni. Ok... nasib baik staf tersebut faham apa yang cuba Mama sampaikan. Jom kita pergi makan di kedai sebelah sementara menunggu En. Suami datang.

Waktu tengah makan ni... Adik yang disuapkan makanan.... tiba² mamai pula.Tahu² dia mulai mengantuk dan akhirnya...... 😴 tertidur. Mujur sahaja adik tak meragam/merengek.. senyap je memerhati keadaan sekeliling. Mama pun kena makan cepat² sebab kesian tengokkan adik yang memang tidur sungguh di kerusi tu. Aduhai la adik....

Siap makan, masuk lepak di lobi hotel sementara tunggu En. Hubby datang menjemput. Waktu ni adik dah mula bangun dari tidurnya yang lena dan sibuk berjalan sana sini bermain dengan kakak². Alhamdulillah jam 1.45petang kami bergerak... Terus menuju ke tempat popular di sini NILAI 3. Nak cari apa? Tiada dalam target pun tempat ni sebenarnya. Tapi alang² dah sampai sini kan. Jom la kita jengah sekejap.

Sepanjang perjalanan kami memang berdasarkan google maps sahaja dan Alhamdulillah hasilnya tak mengecewakan... Wah... banyak kedai rupanya disini! besar² pula tu. Ada karpet, langsir, toto, cadar patchwork, mainan kanak² dan lain². Makin besar mata Mama yang sedia besar ni.... Rambang mata weiiii

Bagi Mama, window shopping di TEXTILE WALK yang best.... Kat sini kedainya kecil² sikit macam dekat pasar malam tu... Tapi kebanyakkannya jual barang yang sama. Macam telekung, tudung, blouse... Mama tertarik dengan blouse... Walaupun ada harga yang tertera, tetapi harga yang ditawarkan adalah lebih rendah lagi dan jika pandai menawar... In sha Allah... berbaloi beli. Mama akhirnya terbeli blouse (harga asal RM29, diberi RM20, beli 3helai =RM50) saiz ada dan boleh pilih... blouse labuh sikit 3=Rm60. Pandai tawar, Rm50 pun boleh dapat. Material kain yang tengah popular sekarang ni moscrepe. Lembut pun lembut... Mama beli juga 2helai tudung sarung rm15/helai.

Masa Mama duk sibuk telek tudung, En.Hubby sedang menelek MP4 buat si omei Khayra. Saiz 7". Harga letak RM150, lastly dapat RM100 siap 8gb memori serta lagu+video+surah bagai. Habis kat sin RM180. Ikut hati nak macam².... bertabahlah duhai hati... Dah dah dah... jom kita pulang... next destinasi Kuantan sebelum next lagi Terengganu.