"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Monday 13 July 2015

Nude/Coklat Cerah : Warna Baju Raya Aidilfitri 1436H/2015

13 Julai 2015 Isnin
26 Ramadhan 1436H

Sedar tak sedar tinggal 3hari sahaja lagi Ramadhan bakal meninggalkan kita... Ekonomi yang tak menentu kini membuatkan Mama kerap kali guna kalkulator untuk mengira²... Hihihi... Almaklumlah... Aidilfitri bakal menjelang tiba.... Persiapan Hari Raya sekadar adanya sahaja.... Yang penting baju sedondon untuk kami pakai bersama di pagi Syawal nanti.

Sepertimana kebiasaannya sebelum ini... Mama yang akan pilih tema/warna baju raya yang akan dipakai dan acapkali itu jualah si Nenek yang akan jahitkan baju kami sekeluarga (6 beranak). Tahun ini pada asal perancangannya Mama nak pilih warna ungu gelap memandangkan Mama dan Ayah dah ada baju warna itu. Jadi cadanganya nak beli untuk anak² sahaja. Tapi setelah hampir semua kedai kain di bandar jengka ini dikunjungi, tiada warna yang sepadan. Jika ada pun harganya RM10-12/m. Aduhai... Lari bajet Mama macam ni.

Sudahnya tengah duk memikir²... Mama terpandangkan kain pasang bewarna nude/coklat cerah/tanah.... Aduhai berkenan dimata. Setelah ditawar Mama dapat harga RM7.00/m. Waktu ni Mama beli bulan Mei. Katanya stok kain lama. Jika dah habis yang ini...Kata si tokey kedai harga baru yang berGST, Aduhai... Kira² juga Mama tatkala itu... At last... beli juga 19m untuk kami 6 beranak. Jumlahnya RM 133. Oklah tu... Oh ye... Mama pilih kain koshibo je.... Alhamdulillah... lembut je kainnya. Pernah juga beli koshibo dulu tapi kainnya agak keras sedikit....

Baju anak² gegirl Mama nak ala² princess/dress gitu... Mujur si Nenek rajin layankan...Hihihihi.... baju Ihsan kompem² la baju melayu sebab dia tak minat yang ala² Raihan tu. Baju Hubby... Baju ala² Raihan.... Nanti boleh pakai gi mengajar ye Hubby ku cayang.... Mama? Baju itu....je la tiap² tahun. Takde pesen² pun. Cuma tambah lace kat depan baju je. Itupun lace beli tahun lepas dengan harga RM 19.90/m. Tahun ni baru guna pakai. Nenek guna juga untuk hias dipinggang baju anak² dara kecil Mama ni. Sebelum raya lagi baju raya kami dah siap. Laju betul Nenek menjahit... Terima kasih Mak.... Tahun depan pula ye...InShaAllah....

Ha inilah warna baju raya kami pada Aidilfitri 1436H/2015 :

#darlingniniefamily
#adliyanfamilyraya