"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Saturday 11 July 2015

Iftar Di Atas Buaian Bandar Jerantut

11 Julai 2015 Sabtu
24 Ramadhan 1436H
Lokasi : Bandar Jerantut, Pahang

Duk sibuk² memasak kuih cara manis di dapau, Hubby datang... Tetiba ajak berbuka puasa diluar dengan kos minima... Sila bawa makanan berbuka puasa ye... Hihihihi... Berat hati juga Mama ni. Tapi layankan aja... Kuih memang dah buat, jadi tinggal makanan je la... Senang cerita Mama goreng bihun je. Jam 5.20ptg kami semua bergerak ke Bandar Jerantut... Kekonon nak merasa berbuka di i-City Jerantut gitu...

Kami sampai di bandar Jerantut lebih kurang jam 6.30ptg... Hubby berhenti depan KFC... Soh Mama gi beli set bucket... Oleh kerana Mama dengan ditemani Khairina je... Mama duk tengok menu yang terpampang. Pergh set bucket yang ada RM51 untuk 9pc ayam+whiped potato+fries+air pepsi siap free cutlery set lagi... Haish...Ini bukan jimat namanya....

Tanya si Adik manis tu set lain². setelah dikira² keperluan untuk kami berlima sahaja, Mama ambil keputusan ambil set Lunch & Dinner Treats (jam 6ptg-9mlm) 3 ketul ayam+whiped potato+coleslow+roti+air pepsi (mama tak ambil air pepsi) = RM 13.95 - Harga tanpa air = RM 13.25. Mama ambil 2 set... dan tambah chhezy wedges. Total harga sepertimana gambar di bawah sekali.

Dah siap di sini, Ayah pusing² nak cari port menarik... d i-City rata² dah dipenuhi oleh orang yang nak berbuka puasa di sini. Kemudian Hubby berhenti di kawasan medan selera yang berhampiran dengan tandas (senang nak basuh tangan. Tandasnya cukup cantik/menarik pandanga mata cuma kebersihannya agak kurang sedikit) dan kami ambil port di atas buaian yang ada kebetulan 2 unit masih kosong di kawasan ini.

Alhamdulillah.... Syukur dengan nikmat/rezeki dari Allah SWT...

Sekitar gambar kami di sini :



Gambar ni kurang cantik sebab anak² berdua ni asyik duk berayun² atas buaian.