"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Saturday 28 June 2014

Wah... Banyaknya Hadiah (Sukan Sekolah KAFA Anak²)

28.06.2014 Sabtu

Hari ini anak² Mama kesemuanya bersekolah. Sekolah KAFA ada sukan tahunan sekolah sebelum bulan Ramadhan esok. Bila Mama tanya acara apa yang mereka masuk, masing² tak reti nak jawab. yang confident jawab cuma Ihsan yang setiap tahun akan masuk tarik tali. Ayah sibuk dengan aktiviti memotong rumputnya bermula seawal pagi lagi. Mama pula sibuk mengemas rumah itu dan ini... Mama singgah sekejap lebih kurang jam 10.30pg.... Sampai je kata anak² acara untuk murid² dah habis... Mama datang lambat sangat katanya...Aik... Cepatnya... Sekarang tengah acara untuk ibu bapa sahaja. Kemuncak acara jam 12.30-1.00ptg nanti iaitu acara penyampaian hadiah. Sudahnya Mama balik ke rumah menyambung kerja² yang masih belum selesai.

Jam 1.00ptg, Ayah pergi ambil anak² bertuah di sekolah. Sampai di rumah masing² dah kepenatan namun girang memberitahu kemenangan masing². Banyak tupperware yang di bawa balik dan juga ada pingat di leher kecuali Khairina. Khairina sedikit mencebik sebab dia seorang sahaja yang tiada pingat. Khalisah memujuk Khairina yang bersedih dengan memberi satu pingatnya kepada Khairina (Khalisah dapat 2). Yang Mama agak terkejut sikit sebab Khalisah dapat no. 3 dalam acara merentas desa katoger murid darjah 1 hingga 3. Lajunya Kakak lari ye.... Kata Adik & Khairina, kaka memang laju larinya....'straight' je dia lari.... Kakak kelihatannya tersenyum bangga. Alhamdulillah.... Tak apalah.... janji masuk acara dan nak bersukan kan.... Tahniah buat anak² Mama Ihsan, Khalisah, Khairina & Aqilah.....